Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.05.2009 11:39 - Можеш ли да си простиш?
Автор: dika999 Категория: Други   
Прочетен: 4274 Коментари: 6 Гласове:
0



image

Можеш ли да си простиш?
  Живял едно време човек, на който като му дошло времето и умрял. Огледал се и много се учудил. Тялото му лежало на леглото, а у него останала само една душа. Голичка, прозрачна и всичко се виждало като на длан. Разстроил се човека – без тяло станало някак си неприятно и неуютно. Всички мисли плавали в душата му като разноцветни рибки. Всичките му спомени лежали на дъното на душата му – взимай и разглеждай. Сред тези спомени имало красиви и хубави, такива, които ти е приятно да разгледаш.  Но имало и такива, от които на самия човек да му стане страшно и противно. Опитал се да изхвърли от душата си лошите спомени, но не се получило. Тогава той се постарал да сложи отгоре по-симпатичните спомени. И тръгнал по определената му пътека. Бог само погледнал човека и нищо не казал. Човекът решил, че Бог в бързината не е забелязал другите му спомени, зарадвал се и се отправил в рая, тъй като Бог не затворил вратите на рая пред него. Минало време, трудно може да се каже колко, тъй като там, където попаднал човека, времето вървяло не както на Земята. И човекът се върнал назад, към Бога. - Защо се върна? – попитал го Бог. – аз не ти затворих вратите на рая. - Господи, не ми е добре в твоя Рай. – казал човека. – Страхувам се да направя и крачка – малко е хубавото в моята душа и не може да се прикрият глупостите, които съм вършил.  Страхувам се, че всички виждат колко съм лош. - А какво искаш? – попитал Бог, доколкото той е творец на времето и има от него достатъчно, за да отговори на всеки. - Ти си могъщ и милосърден, - казал човека. -  Ти видя каква е  душата ми, но не ме спря, когато се опитвах да скрия греховете си. Съжали ме, прибери от душата ми всичко лошо. - Аз очаквах съвсем друга молба, - отговорил Бог. – Но ще направя това, което искаш. И Бог взел от душата му всичко, от което се срамувал човека. Премахнал от паметта му предателствата и измените, страхливостта и подлостите, лъжите и клеветите, алчността и мързела. Но забравил за ненавистта, човекът забравил и за любовта, забравил за своите падения, забравил и за своите полети. Душата стояла пред Бога празна – много по-празна от мига, когато човекът се появил на света. Но Бог бил милосърден и върнал всичко обратно в душата. И тогава човекът отново попитал: - Какво да правя, Господи? Ако доброто и злото в мен са така преплетени, къде да ходя? В Ада ли? - Върни се в рая, - отговорил Творецът, - аз не съм създавал нищо друго освен рая, а Ада ти го носиш в себе си. И човекът се върнал в рая, но минало време и той отново застанал пред Бога. - Господи! – казал човека. – Не ми е добре в твоя Рай. Ти си могъщ и милосърден. Съжали ме и ми прости греховете. - Аз очаквах съвсем друга молба, - отговорил Бог. – Но ще направя така, както искаш. И Бог простил всичко, което човекът е извършил. И човекът се върнал в рая. Но минало време и той отново се върнал и застанал пред Бога. - Какво искаш сега? – попитал Бог. - Господи! – казал човекът. – Не ми е добре в твоя Рай.  Ти си всемогъщ и милосърден и ми прости. Но аз сам не мога да си простя. Помогни ми! - Очаквах такава молба, - отговорил Бог. – Но това е камъкът, който не мога да помръдна.... Любовта започва с прошката и приемането на самия себе си! Никой не може да направи това вместо вас!...

 

image




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonoel - Прекрасно е, написаното от вас, и ...
20.05.2009 11:59
Прекрасно е, написаното от вас, и изключително вярно!
Поздрави за постинга! Много ми хареса!
цитирай
2. dika999 - @ leonoel
20.05.2009 12:39
;)
Поздрав!
цитирай
3. ivesa - Вярно е,че...
20.05.2009 17:43
никой друг не може да направи себеприемане вместо самият човек.Важно е да можем да си прощаваме един на друг.Важно е и човек да може,да си прощава сам на себе си.Когато получим прошка,се чувстваме обичани и подкрепяни от другите.Поздрави!:)))
цитирай
4. dika999 - @ ivesa
21.05.2009 09:25
Понякога за хората е трудно да простят на другите нещо, което са им направили- особено когато носи болка. А най-трудно е да простиш на себе си, да се приемеш.
Усмихнат ден ти пожелавам.
цитирай
5. ivesa - Така е,dika999...
21.05.2009 18:22
много е трудно,но не е невъзможно.
Поздрави!:)))
цитирай
6. dika999 - @ ivesa
22.05.2009 09:34
Съгласна съм с теб :)
Хубав ден
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dika999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1199028
Постинги: 290
Коментари: 834
Гласове: 5633
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол