Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2008 16:07 - Къде да застанат русалките?
Автор: dika999 Категория: Други   
Прочетен: 13627 Коментари: 9 Гласове:
0



image


Къде да застанат русалките? Което е добро за един, може да не е добро за друг. Може да се наложи да настояваш на своето и да направиш нещо необичайно в очите на другите.
Ейлийн Кади   Трябваше да играем на Великани, Магьосници и Джуджета. Оставили ме бяха да се грижа за осемдесетина дечурлига на възраст между 7 и 10 години, докато родителите им се занимаваха с родителски работи. Събрах дружината си в залата при църквата и се заех да обяснявам играта. Тя е нещо като разширен вариант на играта Камък, Хартия и Ножица и е свързана с мислене и вземане на решения. Всъщност истинската цел на играта е децата да вдигнат голям шум и да се гонят насам-натам, докато всеки забрави на чия страна е и кой е победил. Да организираш пълна стая с навити като пружинки първолаци в два отбора, да им обясниш основните правила на играта като постигнеш консенсус по въпроса за груповата принадлежност - това не е шега работа, но с помощта на добра воля се справихме и бяхме готови да започнем. Възбудата от гонитбата вече достигаше критичната си точка. Аз изкрещях с всичка сила: -      Кой какъв е сега - ВЕЛИКАН, МАГЬОСНИК или ДЖУДЖЕ! Докато групите се суетяха като бесни и шушукаха помежду си, усетих, че някой ме дърпа за крачола. Едно мъничко момиченце стоеше с вдигната глава и питаше със сериозен глас: -      Къде да застанат русалките? Къде да застанат русалките? Последва дълго мълчание. Много дълго мълчание. -      Къде да застанат русалките ли? - попитах аз. -      Да. Защото аз съм Русалка. -      Няма никакви русалки. -      Има, аз съм Русалка! Тя не се виждаше в ролята на Великан, Магьосник или Джудже. Тя знаеше точно към коя категория се числи и нямаше никакво намерение да напуска играта, за да стои до стената като някой загубен глупак. Тя желаеше да заеме мястото си там, където Русалките стоят в общата схема на нещата, без да страда достойнството или самоличността й. За нея беше ясно, че за Русалките има място и че аз трябва да знам къде е то. Та къде да застанат Русалките? Всички Русалки -Всички тези, които са различни, които не се вместват в нормите и не приемат предварително разчертаните кутийки и квадратчета? Отговорете на този въпрос и ще можете върху тази основа да изградите училище, народ или цяла вселена. Какво отговорих аз тогава? Случва ми се понякога да кажа и аз нещо на място. -      Русалката застава ето тук до Краля на морето! (Да, точно тук до Главния глупак, рекох си на ум.) И застанахме двамата ръка за ръка да приветстваме нестройните и диви пълчища Магьосници, Великани и Джуджета. Между другото, не е вярно, че Русалки не съществуват. Аз лично познавам една. Държал съм я за ръка. Робърт Фулгъм Разказът е предоставен от Рашаун Гетьр

image 



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. verde - Поздрав от verde!
28.08.2008 16:15
Страхотен разказ! Много зареждащ и красив!
цитирай
2. анонимен - ема клео и рики!!
10.11.2008 21:56
теса наи яките росалки и малката ръсалка!! 4аоооо
цитирай
3. анонимен - ема клео и рики!!
10.11.2008 21:56
теса наи яките росалки и малката ръсалка!! 4аоооо
цитирай
4. анонимен - zlatka
10.11.2008 21:58
na men mi haresvat rosalkite i malkata rosalka :*:*
цитирай
5. анонимен - abcd
27.11.2008 07:34
на мен ми харесват друсалките
цитирай
6. анонимен - rusalka
06.12.2008 19:29
na men mnogo mi haresvat izcqlo rusalkktie no ako i az nqkoga stana edna ot tqh 6te bade sP qko
цитирай
7. анонимен - ciana
30.12.2008 14:51
ictincki li ca opaykite na trije rocalki
цитирай
8. анонимен - h2o-rusalka
18.03.2009 18:20
az znam 4e rusalkite sa6testvuvat i mirisat im e neveroqtno hubav
цитирай
9. анонимен - h2o
01.06.2009 21:32
искам всичко да разбера за русалките искам още сега да потърсите русалки
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dika999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1198927
Постинги: 290
Коментари: 834
Гласове: 5633
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол